Нийтийн тээврийн үйлчилгээнд шинэ чиглэл нэмэгдлээ
14 нас хүрээгүй тохиолдолд скүүтер унаж, замын хөдөлгөөнд оролцохыг хориглодог
Хүүхэд, залуучуудын театр энэ пүрэв гарагт нээлтээ хийнэ
Монгол, ОХУ-ын хилийн таван боомт энэ сарын 28-наас түр хаагдана
Улаанбаатарт өдөртөө 9 градус дулаан байна
Х.Нямбаатар: Хот, нийтийн аж ахуйн ажилчдын хүүхдүүдийг Германд сургана
Х.Нямбаатар: Нийслэл дахиж өмчөө завшуулж, үнэгүйдүүлэхгүй
Баабар: Сарлаг нядлах аргачлал
"Алтан өргөө" кино наадмаар кино найруулагч Г.Жигжидсүрэнгийн дөрвөн бүтээлийг толилуулна
Дорноговь аймагт 3.7 магнитудын хүчтэй газар хөдөлжээ
С.ХОСХАРЦАГА: Эвент арга хэмжээ олон зохиосноор жуулчдыг татдаг
-Аялал жуулчлалын салбарыг хөгжүүлэхээр энэ жил улсын төсөвт хэчнээн төгрөг төсөвлөсөн бэ. Үр өгөөжөө хэр өгч байна вэ?
-Салбарын шууд төсөвт хөрөнгө суугаагүй. Харин дэд бүтэц, харилцаа холбоонд хөрөнгө оруулалт тусгагдсан. Аялал жуулчлалын сан гэж бий. Энэ сан нэг тэрбум төгрөгийн төсөвтэй. Бид сангаараа дамжуулан Монгол Улсыг сурталчлах болон бусад эвент арга хэмжээнүүдийг санхүүжүүлдэг. Сангийн төсвийг ирэх онд танахгүй байх хэмээн найдаж байгаа.
-Салбарын мэргэжилтэн боловсон хүчнийг бэлтгэхэд яамны зүгээс анхаарч байгаа юу. Жуулчид хөтөч дагуулаад явдаг гэтэл тэр нь өөрийн орны ёс зан заншлыг сайн мэдэхгүй байх тохиолдол олон байдаг шүү дээ?
-Салбарын хүний нөөцийн бодлого 2006 оноос хойш алдагдаж эхэлсэн гэхэд болно. Учир нь, энд ажиллаж байсан олон гадаад хэлтэй, өндөр мэргэшсэн хөтөч нар бусад салбар руу орох нь ихэссэн. Цалин хөлс бага өрсөлдөх чадвар багатай салбарт байх хүсэлгүй байсан хэрэг л дээ. Иймээс салбарын хүний нөөцийн бодлого доголдсон. Гэхдээ хувийн хэвшил болон бизнесийн байгууллагынхан хүний нөөцийн бодлогыг нуруун дээрээ аваад хөгжүүлж ирсэн. Иймээс бид эрхзүйн талаас нь хүний нөөцийн бодлогод хөтөчийг Монгол Улсын иргэн байна гэж заасан. Ингэснээр байнгын тогвортой ажлын байрыг аялал жуулчлалын чиглэлээр суралцаж байгаа залуучууддаа баталгаажуулна гэсэн бодолтой байгаа. Үүний хажуугаар мэргэжил дээшлүүлэх сургалтуудыг байнга явуулсаар байна.
-Үндэсний их баяр наадмаар олон жуулчин ирэхээр онгоц хүрэлцэхгүй, тийз дууссан гэсэн зүйл яригддаг. Энэ жилийн хувьд уг асуудлыг хэрхэн шийдэж байгаа вэ?
-Бид захиалгыг урьдчилж өгдөг байя гэдэг бодлого баримталдаг. Монгол наадам үзнэ гэдэг жуулчдад бахархалтай аялалын хөтөлбөр болчихоод байгаа. Тэгэхээр энэ чиглэлээр бусад төрийн байгууллагуудтай хамтраад ирэх жилээс тодорхой арга хэмжээ авна. Энэ жилийн хувьд Монгол Улс анх удаа өөрийн гэсэн онгоцтой боллоо. Шууд нислэгүүд хийж эхэллээ. Энэ бол онгоцны тийзны асуудлыг цэгцлье гэсэн анхны оролдлого.
-Өнөөдрийн байдлаар аялал жуулчлалын салбарт тулгамдаж байгаа ямар асуудал байна вэ. Түүнээс гарах гарцын тухайд?
-Эхний ээлжинд энэ салбарт шинэчлэл хийх хэрэгтэй. Мөн стандартуудыг гаргаж ирэх шаардлагатай. Тухайлбал, үйлчилгээний, орон байрны гэх мэт. Аялал жуулчлалыг хөгжүүлье гэвэл эрхзүйн орчин сайн байх ёстой. Мөрдүүлдэг журам, дүрэм стандарт байж түүнийгээ дагаж мөрддөг бол энэ салбар манайд бүрэн утгаараа хөгжих боломжтой.
-Энэ оны аялал жуулчлалын цагалбар гарсан байна билээ. Өмнөх жилүүдийнхээс ямар онцлогтой хийсэн бэ?
-Бид энэ жил туршилтын байдлаар 21 аймгаас зохиох 104 эвент арга хэмжээ оруулсан. Цаашдаа тоог хязгаарлахгүйгээр аль болох бүх аймгуудад зохиогдох эвент арга хэмжээнүүдийг оруулъя гэсэн бодол бий. Оны эхнээс зургадугаар сар хүртэл хийгдсэн арга хэмжээнүүдийг багтаасан. Энэ нь дараа жил материалаа ашиглах мөн жил бүр тогтвортой нэг байршил, цагт болох эвент арга хэмжээнүүд оруулсан. Ирэх оныхыг бол 12 дугаар сард хэвлэлтэд өгнө. Ер нь аялал жуулчлалын салбарыг хөгжүүлье гэвэл эвент арга хэмжээ олноор зохион байгуулах хэрэгтэй. Энэ асуудалд дотоодын болон гадаадын хөрөнгө оруулагчид гол анхаарлаа төвлөрүүлэх шаардлагатай. Учир нь орон нутагт дэд бүтэц сул байгаа гэдгийг санах учиртай.
Үндэсний их баяр наадам хаяанд ирлээ. Тэгвэл энэ үеэр манай орныг зорин ирэх жуулчдын тоо нэмэгдэж онгоцны тийзийн захиалга сарын өмнө дуусдаг. Өнгөрсөн онд л гэхэд манай улсад 400 мянга гаруй жуулчин хүрэлцэн ирсэн байдаг. Гэтэл жил бүр жуулчдыг хүлээн авах тур оператур хүрэлцэхгүй, дэд бүтэц хөгжөөгүй зэрэг нь аялал жуулчлалын салбарыг хөгжүүлэхэд тушаа болдог. Харин энэ жилээс Соёл, спорт, аялал жуулчлалын яам байгуулагдаж хаягдаад байсан аялал жуулчлалын салбар эзэнтэй болсон. Энэ жил манай орныг зорин ирэх жуулчдыг хэрхэн угтах талаар ССАЖЯ-ны Аялал жуулчлалын бодлогын хэрэгжилтийг зохицуулах газрын ахлах мэргэжилтэн С.Хосхарцагаас тодрууллаа.
-Аялал жуулчлалын салбарыг хөгжүүлэхээр энэ жил улсын төсөвт хэчнээн төгрөг төсөвлөсөн бэ. Үр өгөөжөө хэр өгч байна вэ?
-Салбарын шууд төсөвт хөрөнгө суугаагүй. Харин дэд бүтэц, харилцаа холбоонд хөрөнгө оруулалт тусгагдсан. Аялал жуулчлалын сан гэж бий. Энэ сан нэг тэрбум төгрөгийн төсөвтэй. Бид сангаараа дамжуулан Монгол Улсыг сурталчлах болон бусад эвент арга хэмжээнүүдийг санхүүжүүлдэг. Сангийн төсвийг ирэх онд танахгүй байх хэмээн найдаж байгаа.
-Салбарын мэргэжилтэн боловсон хүчнийг бэлтгэхэд яамны зүгээс анхаарч байгаа юу. Жуулчид хөтөч дагуулаад явдаг гэтэл тэр нь өөрийн орны ёс зан заншлыг сайн мэдэхгүй байх тохиолдол олон байдаг шүү дээ?
-Салбарын хүний нөөцийн бодлого 2006 оноос хойш алдагдаж эхэлсэн гэхэд болно. Учир нь, энд ажиллаж байсан олон гадаад хэлтэй, өндөр мэргэшсэн хөтөч нар бусад салбар руу орох нь ихэссэн. Цалин хөлс бага өрсөлдөх чадвар багатай салбарт байх хүсэлгүй байсан хэрэг л дээ. Иймээс салбарын хүний нөөцийн бодлого доголдсон. Гэхдээ хувийн хэвшил болон бизнесийн байгууллагынхан хүний нөөцийн бодлогыг нуруун дээрээ аваад хөгжүүлж ирсэн. Иймээс бид эрхзүйн талаас нь хүний нөөцийн бодлогод хөтөчийг Монгол Улсын иргэн байна гэж заасан. Ингэснээр байнгын тогвортой ажлын байрыг аялал жуулчлалын чиглэлээр суралцаж байгаа залуучууддаа баталгаажуулна гэсэн бодолтой байгаа. Үүний хажуугаар мэргэжил дээшлүүлэх сургалтуудыг байнга явуулсаар байна.
-Үндэсний их баяр наадмаар олон жуулчин ирэхээр онгоц хүрэлцэхгүй, тийз дууссан гэсэн зүйл яригддаг. Энэ жилийн хувьд уг асуудлыг хэрхэн шийдэж байгаа вэ?
-Бид захиалгыг урьдчилж өгдөг байя гэдэг бодлого баримталдаг. Монгол наадам үзнэ гэдэг жуулчдад бахархалтай аялалын хөтөлбөр болчихоод байгаа. Тэгэхээр энэ чиглэлээр бусад төрийн байгууллагуудтай хамтраад ирэх жилээс тодорхой арга хэмжээ авна. Энэ жилийн хувьд Монгол Улс анх удаа өөрийн гэсэн онгоцтой боллоо. Шууд нислэгүүд хийж эхэллээ. Энэ бол онгоцны тийзны асуудлыг цэгцлье гэсэн анхны оролдлого.
-Өнөөдрийн байдлаар аялал жуулчлалын салбарт тулгамдаж байгаа ямар асуудал байна вэ. Түүнээс гарах гарцын тухайд?
-Эхний ээлжинд энэ салбарт шинэчлэл хийх хэрэгтэй. Мөн стандартуудыг гаргаж ирэх шаардлагатай. Тухайлбал, үйлчилгээний, орон байрны гэх мэт. Аялал жуулчлалыг хөгжүүлье гэвэл эрхзүйн орчин сайн байх ёстой. Мөрдүүлдэг журам, дүрэм стандарт байж түүнийгээ дагаж мөрддөг бол энэ салбар манайд бүрэн утгаараа хөгжих боломжтой.
-Энэ оны аялал жуулчлалын цагалбар гарсан байна билээ. Өмнөх жилүүдийнхээс ямар онцлогтой хийсэн бэ?
-Бид энэ жил туршилтын байдлаар 21 аймгаас зохиох 104 эвент арга хэмжээ оруулсан. Цаашдаа тоог хязгаарлахгүйгээр аль болох бүх аймгуудад зохиогдох эвент арга хэмжээнүүдийг оруулъя гэсэн бодол бий. Оны эхнээс зургадугаар сар хүртэл хийгдсэн арга хэмжээнүүдийг багтаасан. Энэ нь дараа жил материалаа ашиглах мөн жил бүр тогтвортой нэг байршил, цагт болох эвент арга хэмжээнүүд оруулсан. Ирэх оныхыг бол 12 дугаар сард хэвлэлтэд өгнө. Ер нь аялал жуулчлалын салбарыг хөгжүүлье гэвэл эвент арга хэмжээ олноор зохион байгуулах хэрэгтэй. Энэ асуудалд дотоодын болон гадаадын хөрөнгө оруулагчид гол анхаарлаа төвлөрүүлэх шаардлагатай. Учир нь орон нутагт дэд бүтэц сул байгаа гэдгийг санах учиртай.
0 Сэтгэгдэл