Билгийн

Доллар (USD)

Улаанбаатар

"ЭРДЭНЭС ТАВАНТОЛГОЙ" ХК-ИЙН БҮХ ЦАГ ҮЕИЙН НҮҮРСНИЙ ЭКСПОРТЫН ХОНОГИЙН ДЭЭД ХЭМЖЭЭГ ШИНЭЧЛЭН ТОГТООЛОО Алтан цомын барилдааныг М-Си-Эс Энержи , Апу скайтел багууд 46 даваагаар тэргүүлж байна “Гермес” худалдааны төвийн нүхэн гарцын туннелийн их биеийн бүтээцийг түлхэх технологиор хийж дууслаа “МУЗЕЙН ЭРДЭМ ШИНЖИЛГЭЭНИЙ АЖИЛ” СУРГАЛТ ЗОХИОН БАЙГУУЛАГДЛАА Нэгдүгээр тойрог зам төсөл хэрэгжсэнээр хотын төвөөр дамжих тээврийн эрчим нэмэгдэнэ Голомт банк Монголын Волейболын Холбоотой хамтран ажиллах гэрээг үзэглэлээ НӨАТ-ын сугалааны тохирол маргааш явагдана Гашуунсухайт–Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын төслийн барилга угсралтын ажил хэвийн үргэлжилж байна Хүүхдийн тусламжийн 108 утсанд долоон хоногийн хугацаанд 1575 дуудлага иржээ СХД-ийн 32 дугаар хороонд 280 хүүхдийн хүчин чадалтай бага сургууль, цэцэрлэгийн цогцолборыг ашиглалтад орууллаа
Газрын тосны экспортоос шатахуун үйлдвэрлэлд хэзээ шилжих вэ


Монгол Улс газрын тос олборлогч хэдий ч шатахуун, тосолгооны материалын хэрэгцээгээ импортоор хангадаг. Өнгөрсөн сарын байдлаар 8.4 сая баррель буюу 1.1 сая тонн газрын тос олборлоод байна. Ингээд Хятадад  6 сая баррель буюу 821 мянган тонн газрын тос экспортолжээ.  Энэ нь экспортын төлөвлөгөөний 71.8 хувийг хангасан  дүн. Тэгэхдээ нэг баррель Дачин маркийн газрын тосоо 53.1 ам.доллараар борлуулсан аж. Тэгвэл дэлхийн зах зээлийн үнийг тодорхойлж байдаг нэг баррель Брент маркийн  газрын тос 57.8 ам.доллар байгаа юм.

Бид газрын тосоо боловсруулж шатахууны экспортын хараат байдлаас гарах ёстой гэж олон жил ярьж байна. Гэвч өнөөг хүртэл ярьсанаа хэрэгжүүлж чадсангүй. Засгийн газар өнгөрсөн дөрөвдүгээр сард “Газрын тос боловсруулах үйлдвэр”  төрийн өмчит компани байгуулсан. Ингээд уг төсөлд Энэтхэгийн Экспорт-Импортын  банкнаас авах  1 тэрбум ам.долларын  хөнгөлөлттэй зээлийг зарцуулах болсон билээ. Уг үйлдвэрийг Дорноговь аймагт барина.

 Жилд 1.5 сая тонн газрын тос боловсруулах бөгөөд евро-4, 5 стандартын шаардлага хангасан 670 мянган тонн автобензин үйлдвэрлэнэ. Мөн 560 мянган тонн дизелийн түлш, 35 мянган тонн онгоцны түлш, 150 мянган тонн шингэрүүлсэн шатдаг хий болон бусад бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх хүчин чадалтай юм. Харин хөрөнгө оруулалтаа 11-12 жилийн хугацаанд нөхнө хэмээн үзэж байгаа. Энэ Засгийн газар уг төслийг үргэлжлүүлэн хэрэгжүүлнэ гэдгээ мэдэгдсэн. Гэвч төслийн ажил хэр хурдан өрнөж Монголд үйлдвэрлэсэн шатахуунаар төмөр хүлэгээ цэнэглэх цаг хэзээ ирэх вэ.
0 Сэтгэгдэл
Хамгийн их уншсан