Шилдэг залуу эрдэмтэн, эмч нар Ерөнхийлөгчийн нэрэмжит шагнал хүртлээ
Г.Занданшатар: Хүнсний хувьсгалыг үргэлжлүүлнэ
“ЭРДЭНЭС ТАВАНТОЛГОЙ" ХК 2025 ОНЫ 12 САРЫН 12-НЫ БАЙДЛААР 1,6 ИХ НАЯД ТӨГРӨГИЙН ТАТВАР ТӨЛӨӨД БАЙНА
Фото сурвалжилга: Хотын нэг өдөр
Оюу толгойн асуудлаарх өнөөдрийн нотлох баримтыг шинжлэн судлах сонсголд 95 гэрч оролцоно
Налайх дүүрэгт монгол өв уламжлал, ёс заншлын өргөө 100 ортой цэцэрлэгийн барилга угсралтын ажил дууслаа
“ИХ ТҮМЭН САНААЧИЛГА” ХӨТӨЛБӨРИЙН АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛЫН ЗӨВЛӨЛИЙН 16 ДУГААР УУЛЗАЛТ БОЛЛОО
СУРАГЧДЫН ДУНД "ETT-HERO 15/15" АЯЛАЛ ЗОХИОН БАЙГУУЛЛАА
2025 ОНЫ НҮҮРСНИЙ ЭКСПОРТЫН ХОНОГИЙН ДЭЭД ХЭМЖЭЭГ ШИНЭЧЛЭН ТОГТООЛОО
Евразийн эдийн засгийн холбоотой байгуулах худалдааны түр хэлэлцээрийг соёрхон батлах болон Стратегийн ач холбогдол бүхий бүтээгдэхүүний хангамж, нийлүүлэлтийг дэмжих тухай хуулийн төслүүдийг хэлэлцэв
“РЖД” ачаа тээвэрлэлтийн шинэ горим баримталж магадгүй нь

Б.БАДРАЛ
“Улаанбаатар төмөр зам”-ын 50 хувийг эзэмшдэг Оросын төмөр зам буюу РЖД компани нь Монголын хувьд стратегийн ач холбогдолтой гадаадын компаниудын нэг. Ялангуяа, Монгол Улсыг Хятад Европыг холбосон гол гүүр болгох тухай яригдаж байгаа үед ачаа тээвэрлэлттэй холбоотойгоор “РЖД”-ийн гаргасан шийдвэр болгон Монголын хувьд чухал болж таараад байгаа.
Хамгийн сүүлд гэхэд л “РЖД” компани нь ачаа тээвэрлэгчидтэй “take-or-pay” гэсэн зарчмаар гэрээ байгуулж байх тогтолцоог нэвтрүүлэх саналыг Засгийн газартаа өргөн барьсан тухай мэдээ ирлээ. Энэ зарчмыг мөрдөж эхэлбэл Монголоор дамжин Орос, цаашлаад Европ руу ачаа тээвэрлэх сонирхолтой байгаа компаниуд нь тээвэрлэх ачааны хэмжээг урьдчилан мэдэгдээд, энэ хэмжээний барааг тээвэрлэсэн үгүйгээс үл хамаараад бүрэн төлбөр хийж байх ёстой болох юм.
Энэхүү саналыг Оросын Засгийн газар зөвшөөрвөл дагаад 50 хувийг нь эзэмшдэг УБТЗ-ын ачаа тээвэрлэлтийн нөхцөлд ямар өөрчлөлт гарахыг тааж хэлэхэд хэцүү болно.
Монголын төмөр замаар дамжин Орос хүрч, цаашаа Европыг чиглэсэн ачаа тээвэр жил ирэх тусам нэмэгдэнэ гэж ярьж байгаа ч бодит байдал дээр Хятадын компаниуд нь Казахстаны төмөр зам, далайн тээврийг чухалчилж байгаа билээ. Хэрэв “РЖД” “take-or-pay” зарчмыг нэвтрүүлж, түүнийг нь УБТЗ дагавал Монголоор дамжин өнгөрдөг ачааны хэмжээ эрс багасч магадгүй нь.
Монголд томор хэрэггуй гэдгииг Женко баталсан ш дээ Машинаар бараагаа зоогоод байж дээ ,

Б.БАДРАЛ
“Улаанбаатар төмөр зам”-ын 50 хувийг эзэмшдэг Оросын төмөр зам буюу РЖД компани нь Монголын хувьд стратегийн ач холбогдолтой гадаадын компаниудын нэг. Ялангуяа, Монгол Улсыг Хятад Европыг холбосон гол гүүр болгох тухай яригдаж байгаа үед ачаа тээвэрлэлттэй холбоотойгоор “РЖД”-ийн гаргасан шийдвэр болгон Монголын хувьд чухал болж таараад байгаа.
Хамгийн сүүлд гэхэд л “РЖД” компани нь ачаа тээвэрлэгчидтэй “take-or-pay” гэсэн зарчмаар гэрээ байгуулж байх тогтолцоог нэвтрүүлэх саналыг Засгийн газартаа өргөн барьсан тухай мэдээ ирлээ. Энэ зарчмыг мөрдөж эхэлбэл Монголоор дамжин Орос, цаашлаад Европ руу ачаа тээвэрлэх сонирхолтой байгаа компаниуд нь тээвэрлэх ачааны хэмжээг урьдчилан мэдэгдээд, энэ хэмжээний барааг тээвэрлэсэн үгүйгээс үл хамаараад бүрэн төлбөр хийж байх ёстой болох юм.
Энэхүү саналыг Оросын Засгийн газар зөвшөөрвөл дагаад 50 хувийг нь эзэмшдэг УБТЗ-ын ачаа тээвэрлэлтийн нөхцөлд ямар өөрчлөлт гарахыг тааж хэлэхэд хэцүү болно.
Монголын төмөр замаар дамжин Орос хүрч, цаашаа Европыг чиглэсэн ачаа тээвэр жил ирэх тусам нэмэгдэнэ гэж ярьж байгаа ч бодит байдал дээр Хятадын компаниуд нь Казахстаны төмөр зам, далайн тээврийг чухалчилж байгаа билээ. Хэрэв “РЖД” “take-or-pay” зарчмыг нэвтрүүлж, түүнийг нь УБТЗ дагавал Монголоор дамжин өнгөрдөг ачааны хэмжээ эрс багасч магадгүй нь.
0 Сэтгэгдэл
2016.09.14























