Билгийн

Доллар (USD)

Улаанбаатар

"ЭРДЭНЭС ТАВАНТОЛГОЙ" ХК-ИЙН БҮХ ЦАГ ҮЕИЙН НҮҮРСНИЙ ЭКСПОРТЫН ХОНОГИЙН ДЭЭД ХЭМЖЭЭГ ШИНЭЧЛЭН ТОГТООЛОО Алтан цомын барилдааныг М-Си-Эс Энержи , Апу скайтел багууд 46 даваагаар тэргүүлж байна “Гермес” худалдааны төвийн нүхэн гарцын туннелийн их биеийн бүтээцийг түлхэх технологиор хийж дууслаа “МУЗЕЙН ЭРДЭМ ШИНЖИЛГЭЭНИЙ АЖИЛ” СУРГАЛТ ЗОХИОН БАЙГУУЛАГДЛАА Нэгдүгээр тойрог зам төсөл хэрэгжсэнээр хотын төвөөр дамжих тээврийн эрчим нэмэгдэнэ Голомт банк Монголын Волейболын Холбоотой хамтран ажиллах гэрээг үзэглэлээ НӨАТ-ын сугалааны тохирол маргааш явагдана Гашуунсухайт–Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын төслийн барилга угсралтын ажил хэвийн үргэлжилж байна Хүүхдийн тусламжийн 108 утсанд долоон хоногийн хугацаанд 1575 дуудлага иржээ СХД-ийн 32 дугаар хороонд 280 хүүхдийн хүчин чадалтай бага сургууль, цэцэрлэгийн цогцолборыг ашиглалтад орууллаа
КАЗАХСТАН 2020 ОНД ТРАНЗИТ ТЭЭВРИЙН ОРЛОГОО 5 ТЭРБУМ АМ.ДОЛЛАРТ ХҮРГЭНЭ


Казахстан улс 2020 оноос транзит тээврийн орлогыг таван тэрбум ам.доллар хүргэхээр төлөвлөж байна. Одоогоор дамжин өнгөрөх тээврийн төлбөрөөс жилд гурван тэрбум ам.долларын орлого бүрдүүлж байгаа төмөр зам нь БНХАУ-аас Европын зах зээлд бүтээгдэхүүн хүргэх хамгийн дөт замд тооцогдож байна.

Ачаа тээврийн галт тэрэг 10 мянган км замыг 13-15 хоногт туулж Европт хүрдэг. Энэ замдаа ОХУ-д зогсолт хийж тус улсын зах зээлд БНХАУ-ын бүтээгдэхүүнийг хүргэдэг. Мөн ОХУ-д үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүнийг Европт хүргэх үүрэг гүйцэтгэж байна. Үүнтэй харьцуулахад Транс-Сибирийн төмөр замаар тээвэрлэлт хийхэд 18-20 өдөр шаардаж байгаа аж. Харин далайн тээвэр зардал багатай ч 30-60 хоног хүлээх шаардлага үүсгэдэг байна. БНХАУ-аас Европыг чиглэсэн чингэлэг дүүргэлт сайн байгаа ч буцах чиглэлийн ачааны дүүргэлт хангалтгүй байгаа аж.

Тээврийн дэд бүтцийг хөгжүүлэхэд Казахстан сүүлийн 10 жилд 30 тэрбум гаруй ам.долларын хөрөнгө оруулалт хийсэн байна. Үүний дүнд 2.5 мянган км төмөр зам, 6000 гаруй км автозам байгуулжээ. Үүний зэрэгцээ Каспийн тэнгисийн боомтын хүчин чадлыг 26 сая тонн хүртэл нэмэгдүүлсэн байна.

Энэ хугацаанд хэрэгжүүлсэн хамгийн чухал төслүүдийн нэг нь БНХАУ-ын хилтэй залгасан "Хоргос" гарцыг байгуулжээ. БНХАУ нь баруун Европын стандартын дагуу нарийн царигаар төмөр замын тээвэр хийдэг. Харин Зөвлөлт Холбоот Улсын бүрэлдэхүүнд байсан Казахстан өргөн царигт суурилсан системтэй тул "Хоргос"-ын хилийн гарцад ачааг шилжүүлэх ажиллагааг төвлөрүүлжээ. Хүнд даацын өргөгч машинаар чингэлгийг өргөж зэргэлдээх галт тэрэгний чиргүүлд суурилуулах ажиллагааг хагас автоматжуулснаар зардал хэмнэдэг байна.

0 Сэтгэгдэл
Хамгийн их уншсан