Төрийн хяналт шалгалтын тогтолцоог боловсронгуй болгох үүрэг бүхий Ажлын хэсгийн хуралдаан болов
“The MongolZ” багийг Монгол Улсын Соёлын элчээр томилов
Голомт банк “Оны онцлох хүүхэд” арга хэмжээг дэмжин ажиллаа
Х.Нямбаатар: Амар тайван, аюулгүй Улаанбаатар хотыг бий болгох зорилгоор цагдаагийн байгууллагад технологийн дэвшлийг нэвтрүүлж байна
Шадар сайд Х.Ганхуяг ОХУ-ын байгалийн нөөц, экологийн сайд А.А.Козловыг хүлээн авч уулзжээ
ТӨК-иудын орлогын 56 хувь, цэвэр ашгийн 89 хувийг “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК, “Эрдэнэт үйлдвэр” бүрдүүлжээ
Дэлбэрэлтэд өртсөн 207 дугаар байрыг буулгаж дууслаа
“Инновацын эзэд” 2025 уралдаант нэвтрүүлгийн I шатны шалгаруулалт үргэлжилж байна
С.Бямбацогт: ТӨХК-иудын хувьцааг олон нийтэд нээлттэй арилжаална
Амгалан дулааны станц хаягдал усыг дахин ашиглаж эхэллээ
НИЙТИЙН ТЭЭВРИЙН САЛБАРЫНХНЫГ ТЭЖЭЭГЧ СУРАГЧИД
huuhduudee jinhene hundetgej uilchileh heregtei bnaa Teevriin gazar anhaarah heregtei
Сургуулиуд автобус баазтай ярилцаад автобустай болох боломжгүй. Яагаад гэвэл цаад бааз нь өдөрт 3000 төгрөгөөр үйлчилнэ гээд байгаа.
suragchdas busad humuusig bugdig unetei bolgoh heregtei unende avtobusand hugshid oyutnuud 10 hunees 5 ni baidag.
mnai angid konduktort huugduj buugad gar n huldsun huuhed ch bga sh de arai denduu yum a
Yaadag ch baisan dandaa joohon huuduud munguu tulj suudag..Autobusnii jolooch erhmuud ni baingiin gar utas Buudal deer zogsoo avgai huuhen haraastai l yavdag...Er ni tegeed hetsuu dee
Нийтийн тээвэрт хийх ажил маш их байна. Шугамд гарч буй тээврийн хэрэгслийн байдалд тавих хяналт хангалтгүй байна. Мөн хууль бусаар тээвэрлэлт хийж буй микро автобусанд тавих хяналт алга.Бөмбөгөрийн талбайгаас үйлчилгээ эрхэлж буй микро, жижиг тэрэгний үйлчилгээн дээр хяналт тавьж, болиулах яагаад гэвэл автобусны буудалтай газар үйлчилгээ эрхлэх нь тохиромжгүй байна.Нийтийн тээвэр ажлаа хийгээч гэж хэлмээр байна.
Нийтийн тээврийн автобусанд сууж буй зорчигчдоос билет авдаг хүмүүс маш ховор сургуулийн сурагчдаас өөр хүн байхгүй гэхэд болно.Нийтийн тээврийн үйлчилгээ эрхлэгч компануудад улсаас олгодог нөхөн төлбөрийг болимоор байна гэдгийг эрхэм ниййслэлийн засаг даргад сонордуулмаар байна.Автобусны үнийг буулгаад бүх зорчин явагчид мөнгө төлж баймаар байна./Өндөр настан, тахир дутуу хүмүүсийг чөлөөлөх/Нийтийн тээврийн газраас автобуснуудын үйлчилгээнд хяналт тавьж үйлчигээг сайжруулах, оюутны виза картуудыг болиулж, сурагчдын адил тасалбар авч үйлчлүүлж байх,оюутны зөвлөл болон нийтийн тээврийн газрууд виза картны асуудлыг маш нухацтай авч хэлэлцэх хэрэгтэй байна.Хуурамч виза картаар зорчиж буй оюутнууд маш их болсон ба түүнд хяналт тавьж байгаа байгууллага болон хяналт тавьж ажиллах хяналтын байгууллага байхгүй байна шүү дээ.
СУРАГЧИЙН ҮНЭМЛЭХГҮЙ ГЭХ ШАЛТГААНААР ХАРСААР БАЙТАЛ ХҮҮХДЭЭС 500 ТӨГРӨГ НЭХЭЭД УЛАЙРААД, ХҮҮХЭД ЧИМХЭЖ, ЦОХИДОГ УВАЙГҮЙ КОНДУКТОР ГЭХ НЭРТЭЙ АРЧААГҮЙ АВГАЙ НАР НЭГИЙГ БОДОЖ НӨГӨӨГ УХААРМААР ЮМ. ХАА НЭГ ГАЗАР ТА НАРЫН ХҮҮХДИЙГ ХЭН НЭГЭН ИНГЭВЭЛ БАС Л СОНИН БОЛНО ДОО. ЗОРЧИГЧ НЭРТЭЙ МОНГОЛЧУУД ХҮРТЭЛ ДУУГҮЙ ХАРААД СУУХААС ИЧЭЭСЭЙ. ТЭНД АВТОБУСАНД ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙГ ХАРСААР БАЙТАЛ ЗӨРЧӨӨД БАЙХАД УС БАЛГАСАН ЮМ ШИГ ДУУГҮЙ ЯВАХ ЮМ. ДУУГАРСАН НЭГ НЬ АД БОЛОХ ШИНЖТЭЙ. БИ БОЛ ХҮҮХЭД ӨМӨӨРЧ ЗӨНДӨӨ КОНДУКТОРТОЙ ҮЗЭЖ БАЙГАА. БҮГДЭЭРЭЭ ХЭЛЖ ЯРЬЖ ЭНЭ КОНДУКТОРУУДЫГ ХҮМҮҮЖҮҮЛЬЕ
СУРАГЧИЙН ҮНЭМЛЭХГҮЙ ГЭХ ШАЛТГААНААР ХАРСААР БАЙТАЛ ХҮҮХДЭЭС 500 ТӨГРӨГ НЭХЭЭД УЛАЙРААД, ХҮҮХЭД ЧИМХЭЖ, ЦОХИДОГ УВАЙГҮЙ КОНДУКТОР ГЭХ НЭРТЭЙ АРЧААГҮЙ АВГАЙ НАР НЭГИЙГ БОДОЖ НӨГӨӨГ УХААРМААР ЮМ. ХАА НЭГ ГАЗАР ТА НАРЫН ХҮҮХДИЙГ ХЭН НЭГЭН ИНГЭВЭЛ БАС Л СОНИН БОЛНО ДОО. ЗОРЧИГЧ НЭРТЭЙ МОНГОЛЧУУД ХҮРТЭЛ ДУУГҮЙ ХАРААД СУУХААС ИЧЭЭСЭЙ. ТЭНД АВТОБУСАНД ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙГ ХАРСААР БАЙТАЛ ЗӨРЧӨӨД БАЙХАД УС БАЛГАСАН ЮМ ШИГ ДУУГҮЙ ЯВАХ ЮМ. ДУУГАРСАН НЭГ НЬ АД БОЛОХ ШИНЖТЭЙ. БИ БОЛ ХҮҮХЭД ӨМӨӨРЧ ЗӨНДӨӨ КОНДУКТОРТОЙ ҮЗЭЖ БАЙГАА. БҮГДЭЭРЭЭ ХЭЛЖ ЯРЬЖ ЭНЭ КОНДУКТОРУУДЫГ ХҮМҮҮЖҮҮЛЬЕ
yag unen shuu. yamarch orlogogui suragchdaas mungu nehehee bolimoor yumaa
ЦАЛИНТАЙ ЦАГДАА АВТОБУСАНД ҮНЭГҮЙ ТЭНЭЖ ЯВАХАД ЦАЙНЫ Ч МӨНГӨНИЙ ОРЛОГОГҮЙ СУРАГЧИДААС МӨНГӨ НЭХЭЭД, ХӨӨЖ БУУЛГААБ Л ЯВЖ БАЙАЙЙ НЬ ДЭНДҮҮ ШУДАРГА БУС ҮЙЛДЭЛ БУС УУ
нийтийн тээврийг сайжруулах талаар олон арга хэмжээ яригдаж байна.үүний дотор баахан хүн үнэгүЙ явдаг тэгээд нөхөн олговор гээд замбараагүй мөнгө олгодог. энийг журамламаар байна. үнэгүй явдаг цагдаа,оюутан, өндөр настан,бас бус алдартангууд гээд тахир дутуугаас бусад бүх хүнийг үнэтэй явуул. нөхөн олговор гэж мөнгө идэхээ боль,тахир датуу болон өндөр настангуудад шаардлагатай гэвэл тэтгэвэр, тэтгэмжин дээр нь тодорхой унааны мөнгө олгочих, тэд өдөр болгон унаанд сууж тэнээд байх албагүй шдээ, харин ЕБС-н сургуулийн сурагчидыг үнэгүй явуулая. гэрээсээ хол сургуульд явдаг нь цөөн шүү дээ
ali ali talaa bdoh heregtei gehdee oyutnuudad arai heterhii hungulult uzuuleh yumaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
oyutnii eldeb hungulltiig bagasgahn zub zub
huurhii umguuluj hamgaalah hungui balchir jaahan urs min yaandaa ta nariin ireedui buurheg bn shu
huurhii umguuluj hamgaalah hungui balchir jaahan urs min yaandaa ta nariin ireedui buurheg bn shu
huurhii umguuluj hamgaalah hungui balchir jaahan urs min yaandaa ta nariin ireedui buurheg bn shu
ystoi zub
ta unen bichsen bn gaj togtoltsoog uurchluh heregtei
ter unen 10nastai huuhdees mungu nehej abchaad hajuudn ybj bga 20toi zaluugaas mungu abahgui hungululttei zorchuulna gj yu gsen ug bee
unen zuil bichsen bna oyutnuud yagaad 100tugruguur ybj blohgui gj uneheer gaj togtoltsoo jaahan huuhdees abdag bj oyutnuudaas mungu abahgui deern hungulult uzuuldegn hachirhaltai
unen zuil bichsen bna oyutnuud yagaad 100tugruguur ybj blohgui gj uneheer gaj togtoltsoo jaahan huuhdees abdag bj oyutnuudaas mungu abahgui deern hungulult uzuuldegn hachirhaltai
unen zuil bichsen bna oyutnuud yagaad 100tugruguur ybj blohgui gj uneheer gaj togtoltsoo jaahan huuhdees abdag bj oyutnuudaas mungu abahgui deern hungulult uzuuldegn hachirhaltai
Оюутнуудыг хэт их бөөцийлж давраахаа болимоор байна. Наад хөнгөлөөд байгаа мөнгөөнөөсөө 10-н жилийн хүүхдүүдэд хувиарлавал шударга шүү. Хүүхдүүдэд гэдэг чинь их өрөвдөлтэй л харагдах юм даа. Мөнгөтэй бол автобусанд сууна үгүй бол алхана. Ингэснээр зам тээврийн осол, ямар нэгэн хүчирхийлэлд өртөнө цаашлаад амь насаа ч алдах эндэх тохиолдол гардаг. Иймээс энэ асуудалд төр засгийнхан анхаараасай!
Наад асуудлыг чинь дэмжиж байна Үнэндээ кондукторууд чинь тасалбараа өгөхгүй маш их мөнга халаасалж байна! Тиймээс автобус нар ашигггүй ажиллаж байгаа гээд үнээ нэмсээр... наад асуудлаа хариуцлагатай болгомоор байна
хүүхдээс мөнгө авдаг нь монгол улсын эмгэнэл дэндүү гаж.хүүхэд орлого байхгүй бас өмгөөлөх хамгаалах чадваргүй .мөнгө авахаа больёо
хүүхдээс мөнгө авдаг нь монгол улсын эмгэнэл дэндүү гаж.хүүхэд орлого байхгүй бас өмгөөлөх хамгаалах чадваргүй .мөнгө авахаа больёо
Үнэнийг бичсэн байна. Дунд сургуулийн сурагчдад тасалбар өгөхгүй, оюутнуудыг ямар нэг тэтгэлэгээс холдуулж өөрийн ирээдүйн амьдралын төлөө идэвхтэй, бэлэнчилэх сэтгэлгээнээс нь гаргах нь зөв
чинь биднээс авсан мөнгөө идэж уугаад байна,Нийтийн тээвэр орлоггүй байна гээд ард түмнээ элгээр нь хэвтүүлэх шахаад байдаг,Удирдах газрууд нь орлогод нь байнгын хяналт тавиачээ
estoi xamgiin vneniig bichjee. Vvniig bvr asuudal bolgooroi. 6 nastai xvvxdees Suragchiin vnemleh chin haana bn geed 500 tug awaad hajuud ni bgaa 20 nastai oyutan vnegvi yawj bgaam daa. Suragchdad konduktar hezee ch biletiig ni tasalj ugduggvi. Daraa ni ter vldegdlee tom xvmvvst tasal;j uguud dawxar mungu iddeg....
Сурагчдын халааснаас өдөрт 10 гаруй сая төгрөг нийтийн тээвэрт төлөгдөж байна
Сурагч сонгуулийн субъект биш. Хэрвээ тийм байсан бол тэд өнөөдөр автобусаар үнэ, төлбөргүй зорчиж, тэтгэлэг авч, өдрийн хоолоо ахиу идэж, оюутны эдэлдэг “жаргал”-ын хугасыг ч гэсэн хүртэх хувьтай байв. Гэвч насанд хүрээгүй учраас өөрийгөө хамгаалах, өмөөрч дуугарах зэргээр төр засгийн эсрэг тэмцэж чадахгүй. Тийм ч болохоор автобусанд мөнгө төлөх, өвлийн хүйтэнд хичээлдээ явах, харанхуй гудмаар бүдчих гээд хүүхдэд тулгардаг олон асуудлыг нь төр өнгийж харахгүй, тэгэх шалтгаан ч байхгүй болох юм. Үүний хамгийн тод жишээ нь сурагч нийтийн тээврийн автобусанд төлбөртэй зорчиж байгаагаас харагддаг. Монголын сурагчдын холбооны мэдээлж байгаагаар Улаанбаатар хотын хэмжээнд ЕБС-д суралцдаг 130 мянган хүүхэд байна. Тэдгээрийн 60 гаруй мянга нь нийтийн тээврээр зайлшгүй үйлчлүүлэх шаардлагатай. Энэ нь, сурагчид нийтийн тээврийн салбарт өдөрт 10 гаруй сая төгрөгийн орлого оруулж байдаг гэсэн бүдүүвч статистикт хөтөлж байна. Өөрөөр хэлбэл, оюутан, өндөр настан, цагдаа, хөгжлийн бэрхшээлтэй гээд нийтийн тээвэрт мөнгө төлдөггүй иргэдийн нөхөөсөнд сурагчид бичигдэж, энэ салбарт бодитой хувь нэмрээ оруулж байгаа юм. Иймээс мөнгөөр зорчиж буй нь нэг талдаа нийтийн тээвэрт, нөгөө талдаа төр засагт дарамт бага учруулдаг учраас энэ гажуудлыг өөрчлөх нь зарим нэг бизнесмэн, улстөрчийн эрх ашигт нийцэхгүй байгаа билээ. Товчхондоо, сургуулийн насныхан нийтийн тээврээр үнэ, төлбөргүй зорчиж эхэлбэл энэ салбар уналтад орно. Ингэснээр тасалбарын үнэ нэмэх, нөхөн олговроо нэмэгдүүлэх зэргээр төрийг шантаажлах нийтийн тээврийн салбарын тэмцэл эхлэх нь гарцаагүй болох юм. Тэгэхээр амлалтаар тогтоосон үнийг хазаарлаж дийлэхгүй. Гэхдээ үүнээс гарах хэд, хэдэн боломж бий.
“School bus” буюу сурагчдад зориулсан автобус нь тухайн сургууль бие дааж шийдэх боломжтой нэг асуудал. Заавал төрийн нүүр харж, шатахууны мөнгө царайчлах шаардлагагүй. Манайхаас бусад улс хэрэглээд хэвшсэн учраас нутагшуулахад бэрхшээл гарахгүй. Гэхдээ алдаатай бодлогын улмаас сургуулийн автобуснууд өнөөдөр агуулах болж хоцорсон байна. Тухайлбал, улсын сургуулиудад бичиг цаасны зардал гэж мөнгө төсөвлөдөг хэрнээ сургуулийн автобусыг хөдөлгөх шатахууны мөнгийг нь шингээж өгөөгүй юм. Улмаар сургуулийн автобусыг тодорхой чиглэлд явуулахдаа, сургуулийн зүгээс “Сурагчид 200 төгрөгөө төл” гэсэн шаардлага тавьдаг. Ийм зарчмаар үйлчлэх юм бол уналттай байгаа нийтийн тээвэртээ хөрөнгө оруулж байсан нь хамаагүй дээр. Гэтэл 100 төгрөгөөр зорчих боломжтой гэдгийг Сүхбаатар дүүргийн 58 дугаар сургууль харуулж байна. Тус сургууль нь нэг сурагчаас 100 төгрөг хурааж, тодорхой чиглэлээр сурагчдаа зөөж байгаа ч алдагдалд орсонгүй.
Тиймээс улсын сургуулиуд сурагчдаа 100 төгрөгийн тасалбараар автобусанд үйлчлэх бүрэн боломжтой байх нь. Харин сурагчид нийтийн тээврээр 100 төгрөгөөр зорчиход улсын зүгээс найм орчим тэрбум төгрөг төсөвлөх шаардлагатай гэсэн тооцоо гарчээ. Энэ асуудал долоо орчим жил яригдаж байгаа бөгөөд нөхөн олговор өгөөгүйгээс өнөөдрийг хүртэл шийдэгдээгүй аж.
Улстөрчдийн зорилтот бүлэгт оюутан, залуус нэн тэргүүнд бичигдэнэ. Учир нь, өнгөрсөн оны байдлаар 230 гаруй мянган оюутан их, дээд сургуульд суралцаж байгаа гэсэн албан бус тоо гарчээ. Харин тэдгээрийн 150 гаруй мянга нь мөн оны байдлаар 70 мянга хөтөлбөрт хамрагдсан нь 10 гаруй тэрбум төгрөгийг төсвөөс гаргуулсан гэсэн үг. Дээрээс нь, виза картаар автобусанд үнэгүй зорчих гээд оюутанд хөнгөлөлттэй, үнэгүй амьдрах боломж асар их болсон. Гэтэл сургалтын чанар эсрэгээрээ муудаж, оюуны хөрөнгө оруулалт нь бар, паабыг тэжээх хэмжээнд хүртлээ сульдсан учраас дийлэнх иргэд энэ мөнгийг тараах нь үр дүн өгөхгүй гэдэгтээ санал нийлдэг.
Түүнчлэн 2015 оныг дуустал “Оюутан залуучуудын хөдөлмөр эрхлэлтийг дэмжих дэд хөтөлбөр” хэрэгжинэ. Энэ хүрээнд үйлдвэр болон үйлчилгээний салбарт ажиллах оюутанг ажилд зуучилж байгаа ч хөдөлмөрлөх сонирхолтой оюутан бараг алга. 100 гаруй ажлын байр эзнээ хүлээгээд байж л байна. Үүнээс бид бэлэнчлэх сэтгэлгээ эцэстээ тулж байгааг ч ажиглаж болох юм. Тиймээс 70 мянган төгрөгийг хавтгайруулан тараалгүй, танах боломжтой. Эсвэл оюутнууд энэ мөнгөө авч, нийтийн тээврээр зорчихдоо ЕБС-ийн сурагчдын төлдөг 200 төгрөгийг ч төлж болох юм. Мэдээж, оюутны тоо ЕБС-ийн сурагчдаас олон учраас нийтийн тээврийн салбарынхан сурагчдаас илүү оюутанд тасалбар борлуулах болсондоо таатай хандах биз. Харин хавтгайрсан халамжид дасгачихсан төр засгийнхан ийм шийдвэр гаргах нь эргэлзээтэй. Учир нь, үүний цаана, эрх баригч намын эрх ашиг хөндөгдөх юм. Гэхдээ л ээж, ааваасаа өөр орлогын эх үүсвэргүй хүүхэд автобусанд мөнгө төлөх нь жил өнгөрөх тусам хэвийн биш үзэгдэл хэмээн нэрлэгдэж, иргэдийн эсэргүүцэлтэй тулгарч байна.
Нийслэлийн боловсролын газраас сургуулийн захирлын гарын үсгээр баталгаажсан сурагчийн үнэмлэх гаргах талаар журам мөрдөгдөж байна. Энэ нь, автобусанд зорчихдоо өөрийгөө сурагч гэдгийг батлах нотолгоо болох юм. Журамд заасны дагуу үнэмлэхийг гаргаж өгөхдөө сурагчаас ямар нэг мөнгө авах ёсгүй гэжээ. Гэтэл сургуулийн удирдлагууд материалын мөнгө хэмээн 500-2000 төгрөг хурааж байгаа аж. Хамгийн нимгэн цаасан дээр цээж зураг наагаад тамга дарчихсан тус үнэмлэх нь эдэлгээ муутайгаас гадна автобусанд нотолгоо болж чаддаггүй гэнэ. Гэвч журмын дагуу хүчинтэй учраас кондукторууд өөрийгөө сурагч гэдгийг нотлох нэмэлт бичиг баримт шаардах үндэслэлгүй аж. Харин сурагчийн холбооноос гаргасан үнэмлэх нь есдүгээр сарын 1-ний өдрийг хүртэл хүчин төгөлдөр үйлчилнэ гэсэн тохиролцоог тус холбоо, Нийслэлийн тээврийн газар, Нийслэлийн боловсролын газар зөвшилцсөн аж. Өнөөдрийн байдлаар хоёр үнэмлэхэд тулгуурлан сурагч гэдгээ баталж болох бөгөөд 7000-8000 гаруй хүүхэд МСХ-ны сурагчийн үнэмлэх хэрэглэдэг. Энэ үнэмлэх нь хоёр жилийн хугацаанд үйлчилж, 50 гаруй газарт хөнгөлөлт эдлэх боломж олгодог.
Сурагч сонгуулийн субъект биш. Хэрвээ тийм байсан бол тэд өнөөдөр автобусаар үнэ, төлбөргүй зорчиж, тэтгэлэг авч, өдрийн хоолоо ахиу идэж, оюутны эдэлдэг “жаргал”-ын хугасыг ч гэсэн хүртэх хувьтай байв. Гэвч насанд хүрээгүй учраас өөрийгөө хамгаалах, өмөөрч дуугарах зэргээр төр засгийн эсрэг тэмцэж чадахгүй. Тийм ч болохоор автобусанд мөнгө төлөх, өвлийн хүйтэнд хичээлдээ явах, харанхуй гудмаар бүдчих гээд хүүхдэд тулгардаг олон асуудлыг нь төр өнгийж харахгүй, тэгэх шалтгаан ч байхгүй болох юм. Үүний хамгийн тод жишээ нь сурагч нийтийн тээврийн автобусанд төлбөртэй зорчиж байгаагаас харагддаг. Монголын сурагчдын холбооны мэдээлж байгаагаар Улаанбаатар хотын хэмжээнд ЕБС-д суралцдаг 130 мянган хүүхэд байна. Тэдгээрийн 60 гаруй мянга нь нийтийн тээврээр зайлшгүй үйлчлүүлэх шаардлагатай. Энэ нь, сурагчид нийтийн тээврийн салбарт өдөрт 10 гаруй сая төгрөгийн орлого оруулж байдаг гэсэн бүдүүвч статистикт хөтөлж байна. Өөрөөр хэлбэл, оюутан, өндөр настан, цагдаа, хөгжлийн бэрхшээлтэй гээд нийтийн тээвэрт мөнгө төлдөггүй иргэдийн нөхөөсөнд сурагчид бичигдэж, энэ салбарт бодитой хувь нэмрээ оруулж байгаа юм. Иймээс мөнгөөр зорчиж буй нь нэг талдаа нийтийн тээвэрт, нөгөө талдаа төр засагт дарамт бага учруулдаг учраас энэ гажуудлыг өөрчлөх нь зарим нэг бизнесмэн, улстөрчийн эрх ашигт нийцэхгүй байгаа билээ. Товчхондоо, сургуулийн насныхан нийтийн тээврээр үнэ, төлбөргүй зорчиж эхэлбэл энэ салбар уналтад орно. Ингэснээр тасалбарын үнэ нэмэх, нөхөн олговроо нэмэгдүүлэх зэргээр төрийг шантаажлах нийтийн тээврийн салбарын тэмцэл эхлэх нь гарцаагүй болох юм. Тэгэхээр амлалтаар тогтоосон үнийг хазаарлаж дийлэхгүй. Гэхдээ үүнээс гарах хэд, хэдэн боломж бий.Сургуулийн автобус 100 төгрөгөөр үйлчлэх боломжтой
“School bus” буюу сурагчдад зориулсан автобус нь тухайн сургууль бие дааж шийдэх боломжтой нэг асуудал. Заавал төрийн нүүр харж, шатахууны мөнгө царайчлах шаардлагагүй. Манайхаас бусад улс хэрэглээд хэвшсэн учраас нутагшуулахад бэрхшээл гарахгүй. Гэхдээ алдаатай бодлогын улмаас сургуулийн автобуснууд өнөөдөр агуулах болж хоцорсон байна. Тухайлбал, улсын сургуулиудад бичиг цаасны зардал гэж мөнгө төсөвлөдөг хэрнээ сургуулийн автобусыг хөдөлгөх шатахууны мөнгийг нь шингээж өгөөгүй юм. Улмаар сургуулийн автобусыг тодорхой чиглэлд явуулахдаа, сургуулийн зүгээс “Сурагчид 200 төгрөгөө төл” гэсэн шаардлага тавьдаг. Ийм зарчмаар үйлчлэх юм бол уналттай байгаа нийтийн тээвэртээ хөрөнгө оруулж байсан нь хамаагүй дээр. Гэтэл 100 төгрөгөөр зорчих боломжтой гэдгийг Сүхбаатар дүүргийн 58 дугаар сургууль харуулж байна. Тус сургууль нь нэг сурагчаас 100 төгрөг хурааж, тодорхой чиглэлээр сурагчдаа зөөж байгаа ч алдагдалд орсонгүй.
Тиймээс улсын сургуулиуд сурагчдаа 100 төгрөгийн тасалбараар автобусанд үйлчлэх бүрэн боломжтой байх нь. Харин сурагчид нийтийн тээврээр 100 төгрөгөөр зорчиход улсын зүгээс найм орчим тэрбум төгрөг төсөвлөх шаардлагатай гэсэн тооцоо гарчээ. Энэ асуудал долоо орчим жил яригдаж байгаа бөгөөд нөхөн олговор өгөөгүйгээс өнөөдрийг хүртэл шийдэгдээгүй аж.
Оюутнууд яагаад мөнгө төлж болохгүй гэж
Улстөрчдийн зорилтот бүлэгт оюутан, залуус нэн тэргүүнд бичигдэнэ. Учир нь, өнгөрсөн оны байдлаар 230 гаруй мянган оюутан их, дээд сургуульд суралцаж байгаа гэсэн албан бус тоо гарчээ. Харин тэдгээрийн 150 гаруй мянга нь мөн оны байдлаар 70 мянга хөтөлбөрт хамрагдсан нь 10 гаруй тэрбум төгрөгийг төсвөөс гаргуулсан гэсэн үг. Дээрээс нь, виза картаар автобусанд үнэгүй зорчих гээд оюутанд хөнгөлөлттэй, үнэгүй амьдрах боломж асар их болсон. Гэтэл сургалтын чанар эсрэгээрээ муудаж, оюуны хөрөнгө оруулалт нь бар, паабыг тэжээх хэмжээнд хүртлээ сульдсан учраас дийлэнх иргэд энэ мөнгийг тараах нь үр дүн өгөхгүй гэдэгтээ санал нийлдэг.
Түүнчлэн 2015 оныг дуустал “Оюутан залуучуудын хөдөлмөр эрхлэлтийг дэмжих дэд хөтөлбөр” хэрэгжинэ. Энэ хүрээнд үйлдвэр болон үйлчилгээний салбарт ажиллах оюутанг ажилд зуучилж байгаа ч хөдөлмөрлөх сонирхолтой оюутан бараг алга. 100 гаруй ажлын байр эзнээ хүлээгээд байж л байна. Үүнээс бид бэлэнчлэх сэтгэлгээ эцэстээ тулж байгааг ч ажиглаж болох юм. Тиймээс 70 мянган төгрөгийг хавтгайруулан тараалгүй, танах боломжтой. Эсвэл оюутнууд энэ мөнгөө авч, нийтийн тээврээр зорчихдоо ЕБС-ийн сурагчдын төлдөг 200 төгрөгийг ч төлж болох юм. Мэдээж, оюутны тоо ЕБС-ийн сурагчдаас олон учраас нийтийн тээврийн салбарынхан сурагчдаас илүү оюутанд тасалбар борлуулах болсондоо таатай хандах биз. Харин хавтгайрсан халамжид дасгачихсан төр засгийнхан ийм шийдвэр гаргах нь эргэлзээтэй. Учир нь, үүний цаана, эрх баригч намын эрх ашиг хөндөгдөх юм. Гэхдээ л ээж, ааваасаа өөр орлогын эх үүсвэргүй хүүхэд автобусанд мөнгө төлөх нь жил өнгөрөх тусам хэвийн биш үзэгдэл хэмээн нэрлэгдэж, иргэдийн эсэргүүцэлтэй тулгарч байна.
Авах ёсгүй мөнгө
Нийслэлийн боловсролын газраас сургуулийн захирлын гарын үсгээр баталгаажсан сурагчийн үнэмлэх гаргах талаар журам мөрдөгдөж байна. Энэ нь, автобусанд зорчихдоо өөрийгөө сурагч гэдгийг батлах нотолгоо болох юм. Журамд заасны дагуу үнэмлэхийг гаргаж өгөхдөө сурагчаас ямар нэг мөнгө авах ёсгүй гэжээ. Гэтэл сургуулийн удирдлагууд материалын мөнгө хэмээн 500-2000 төгрөг хурааж байгаа аж. Хамгийн нимгэн цаасан дээр цээж зураг наагаад тамга дарчихсан тус үнэмлэх нь эдэлгээ муутайгаас гадна автобусанд нотолгоо болж чаддаггүй гэнэ. Гэвч журмын дагуу хүчинтэй учраас кондукторууд өөрийгөө сурагч гэдгийг нотлох нэмэлт бичиг баримт шаардах үндэслэлгүй аж. Харин сурагчийн холбооноос гаргасан үнэмлэх нь есдүгээр сарын 1-ний өдрийг хүртэл хүчин төгөлдөр үйлчилнэ гэсэн тохиролцоог тус холбоо, Нийслэлийн тээврийн газар, Нийслэлийн боловсролын газар зөвшилцсөн аж. Өнөөдрийн байдлаар хоёр үнэмлэхэд тулгуурлан сурагч гэдгээ баталж болох бөгөөд 7000-8000 гаруй хүүхэд МСХ-ны сурагчийн үнэмлэх хэрэглэдэг. Энэ үнэмлэх нь хоёр жилийн хугацаанд үйлчилж, 50 гаруй газарт хөнгөлөлт эдлэх боломж олгодог.
Б.Ширнэн
0 Сэтгэгдэл
Eej nar
mungu avch uilchilj bgaa tiim uchir huuhduudee hundetgej surah heregtei bnaa mongolchuudaa
2014.03.13
2014.03.13
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12
2014.03.12























