Төрийн хяналт шалгалтын тогтолцоог боловсронгуй болгох үүрэг бүхий Ажлын хэсгийн хуралдаан болов
“The MongolZ” багийг Монгол Улсын Соёлын элчээр томилов
Голомт банк “Оны онцлох хүүхэд” арга хэмжээг дэмжин ажиллаа
Х.Нямбаатар: Амар тайван, аюулгүй Улаанбаатар хотыг бий болгох зорилгоор цагдаагийн байгууллагад технологийн дэвшлийг нэвтрүүлж байна
Шадар сайд Х.Ганхуяг ОХУ-ын байгалийн нөөц, экологийн сайд А.А.Козловыг хүлээн авч уулзжээ
ТӨК-иудын орлогын 56 хувь, цэвэр ашгийн 89 хувийг “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК, “Эрдэнэт үйлдвэр” бүрдүүлжээ
Дэлбэрэлтэд өртсөн 207 дугаар байрыг буулгаж дууслаа
“Инновацын эзэд” 2025 уралдаант нэвтрүүлгийн I шатны шалгаруулалт үргэлжилж байна
С.Бямбацогт: ТӨХК-иудын хувьцааг олон нийтэд нээлттэй арилжаална
Амгалан дулааны станц хаягдал усыг дахин ашиглаж эхэллээ
Т.Болдбаатар: Улсын дугаарыг орон нутгийн харьяалал харгалзахгүй олгох санал оруулсан
Автотээврийн үндэсний төвийн захирал, НИТХ-ын төлөөлөгч, Монгол Улсын зөвлөх инженер Т.Болдбаатартай ярилцлаа.
-Автотээврийн үндэсний төв маань ямар үүрэг, чиглэлтэй юм бэ. Эндээс хоёулаа яриагаа эхэлье?
-Манай байгууллага улс, хот хоорондын нийтийн зорчигч болон ачаа тээвэр, шуудан, жуулчин тээврийн үйлчилгээг зохицуулах, зохион байгуулах, тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийнэ. Мөн нийслэл болон орон нутагт тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөний бүртгэл хөтлөх, автотээврийн хэрэгслийн мэргэшсэн жолоочийн шалгалт авах, үнэмлэх олгох, улс, хот хооронд ачаа, зорчигч тээвэрлэж байгаа тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний байршлыг тогтоож, шуурхай зохицуулалтаар хангах үндсэн чиг үүрэгтэй ажиллаж байна.
-Жилд манай улс хэчнээн тээврийн хэрэгсэл импортоор авдаг вэ?
-Импортын тээврийн хэрэгслийн бүртгэлийг Зам, тээврийн яам хийдэг. Жилд дунджаар 60 мянга гаруй тээврийн хэрэгсэл шинээр бүртгэлд хамрагддаг судалгаа бий. Манай үндэсний төвийн хувьд нийслэл болон орон нутагт тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөний бүртгэл хөтөлж байна. Өнгөрсөн онд 100 гаруй мянган тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөн хийсэн.
-Бүртгэлийг хоёр байгууллага хийж байгаа. Заавал хоёр байгууллага хийх шаардлага бий юү. Хууль, журмаараа тийм зохицуулалттай юм уу?
-Заавал хоёр байгууллага хийх шаардлагагүй. Автотээврийн газар импортын тээврийн хэрэгслийн бүртгэл хийж байсан. Шинэчлэлийн Засгийн газар байгуулагдаж зарим агентлагийг татан буулгахад Автотээврийн газрын үйл ажиллагаа нь Зам, тээврийн яаманд шилжсэн. Харин яам зарим үйл ажиллагааг нь манай үндэсний төвд шилжүүлсэн. Бүртгэлийн хувьд хуулиараа яамны харьяа байгууллага хийх ёстой.
-Сүүлийн үед улсын дугаарыг өөрчилж хот, орон нутгийн харьяалалгүй болгож солих талаар хэвлэл, мэдээллийн хэрэгслээр их ярьж, бичих боллоо. Улсын дугаарыг заавал солих шаардлага, ач холбогдол нь юу вэ?
-Тээврийн хэрэгслийн улсын дугаар бол тухайн тээврийн хэрэгсэлд олгож байгаа бүртгэлийн дугаар. Давхардуулж олгохгүй байх ёстой. Бусад улс оронд ч ялгаагүй. Дугаарын бүтэц ихэвчлэн үсэг, тооноос бүрддэг. Манай улсад автомашинд олгож байгаа улсын дугаар гурван үсэг, дөрвөн тооноос бүрддэг. Одоо 80 гаруй сериэс дугаар олгогдож байгаа нь 800 гаруй мянган автомашиныг бүртгэж, улсын дугаар олгох боломжтой гэсэн үг. Өнөөдөр манай улсад 500 гаруй мянган автомашин бүртгэлтэй. Харин хот, орон нутгийн харьяалалгүй болгох хэрэгтэй.
-Сүүлийн үед иргэд автомашин худалдах, худалдаж авах нь ихэсч байна. Автомашины шилжилт хөдөлгөөн хот, хөдөөгийн хооронд хэр их хийж байгаа вэ?
-Энэ шилжилт хөдөлгөөнтэй уялдаж, үргүй зардал их гарч байна. Тухайлбал, 2013 онд шилжилт хөдөлгөөний улмаас 30 гаруй мянган улсын дугаар солигдож, 600 орчим сая төгрөгийн үргүй зардал гарч. Манай улсад ашиглаж байгаа автотээврийн хэрэгслийн улсын дугаар орон нутгийн харьяалал заадаг байсан ч өнөөдөр ойлгомжгүй болоод байна. УБ серийн дугаартай байсан бол одоо УН серийн дугаар олгож байна. Үүнээс гадна УБ болон УН серийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл орон нутагт өнгөрсөн оны судалгаагаар 50 мянга орчим, бусад аймгийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл 5000 орчим байна. Эзэмшигчид нь Улаанбаатар хотын гэх дугаарыг орон нутгийн дугаараар солих сонирхолгүй. Тухайн автотээврийн хэрэгслийг хэн ч жолоодож болохоор зохицуулсан тул харьяаллын дагуу улсын дугаар солихгүй ашиглах боломжтой. Эдгээр автотээврийн хэрэгсэл тухайн байгаа орон нутагт бүртгэлгүй. Орон нутгийн харьяаллаар татвар төлдөг учраас бүртгэлгүй автотээврийн хэрэгслээс татвар авах боломжгүй. Ер нь, орон нутагт олон серийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл ашиглаж байгаагаас харахад улсын дугаараар харьяалал тогтоож бүртгэдэг үйл ажиллагаа ач холбогдлоо алдаж. Манай улсад мөрдөж байгаа журмаар автотээврийн хэрэгслийн арал, бүхээг, хөдөлгүүр, өнгийг засвар хийсний дараа өөрчлөх боломжтой тул тээврийн хэрэгслийн бүртгэлийн үндсэн мэдээлэлд өөрчлөлт ордог. Түүнчлэн шилжилт хөдөлгөөн хийж байгаа автотээврийн хэрэгслийн улсын дугаар орон нутгийн харьяаллаар байнга солигддог. Иймд бүртгэл мэдээллийн бодитой сан үүсгэхийн тулд автотээврийн хэрэгслийг бүртгэхдээ регистрийн дугаар олгох шаардлагатай. Тийм регистрийн дугаар одоо мөрдөж байгаа стандартын дагуу олгож буй улсын дугаар байж болно. Автотээврийн хэрэгслийн дугаар орон нутгийн харьяаллыг илэрхийлдэггүй байвал түүнийг солих шаардлага гарахгүй, нэг тээврийн хэрэгсэл нэг дугаартай байх боломж бүрдэх юм. Улсын дугаарыг солихгүй байснаар автотээврийн хэрэгслийн бүртгэл мэдээллийн сан ч бодитой болно.
Одоо мөрдөж буй стандартыг өөрчлөхгүйгээр автотээврийн хэрэгсэлд олгож байгаа улсын дугаарыг орон нутгийн харьяалал харгалзахгүй олгодог болгох, орон нутгийн харьяаллаар дугаарыг солихгүй байх, автотээврийн хэрэгслийг эзэмшигчийн оршин буй хаягаар бүртгэж байх саналтай байна. Ингэж бүртгэлийн үйл ажиллагааг бага боловч боловсронгуй болгоход ямар нэгэн нэмэгдэл хөрөнгө шаардахгүйгээс гадна одоо мөрдөж байгаа хуульд өөрчлөлт оруулахгүй. Харин үргүй зардал багасч, үйлчилгээ хөнгөн шуурхай болох байх гэж бодож байна.
-Тээврийн хэрэгслийн бүрэн бүтэн байдалд хяналт тавих үүрэг нь танай байгууллагад бий. Энэ үүргээ биелүүлж ажиллахад оношилгооны газрууд хэр хүрэлцээтэй байна вэ?
-Манай үндэсний төв Улаанбаатар хот болон 21 аймагт техникийн хяналтын үзлэгийг 25 суурин төв болон зөөврийн тоног төхөөрөмжөөр тоноглосон 24 автомашинаар явуулын хэлбэрээр жилийн турш хийж байна. Өнгөрсөн онд улсын хэмжээнд 428 мянга, үүнээс Улаанбаатар хотод 230 мянга, орон нутагт 198 мянган тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийсэн. Улаанбаатар хотын есөн шугам бүхий дөрвөн техникийн хяналтын үзлэгийн төв жилийн турш буюу 355, өдөрт дунджаар 11 цаг ажиллаж 1000-1500, жилд 350-500 мянган тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийх хүчин чадалтай. Өнгөрсөн онд нийслэлд 230 мянган тээврийн хэрэгсэл техникийн хяналтын үзлэгт орсон бөгөөд жилд дунджаар 40 орчим мянган тээврийн хэрэгсэл нэмэгдэж байна. Харин энэ онд 270 мянган тээврийн хэрэгсэл техникийн хяналтын үзлэгт хамрагдах тооцоо гарсан. Улаанбаатар хотын техникийн хяналтын үзлэгийн төвүүдийн хүчин чадлын 70 хүрэхгүй хувийг ашиглаж байна. Одоо тус үндэсний төвд хоёр шугам бүхий техникийн хяналтын үзлэгийн төв байгуулах тоног төхөөрөмж бий. 2015 онд техникийн хяналтын үзлэгийн төв байгуулахаар ажиллаж байна. Иймд 4-5 жилийн хугацаанд техникийн хяналтын үзлэгийн төв шинээр нэмж ажиллуулах шаардлагагүй гэж үзэж байна.
-Ам.долларын ханшнаас шалтгаалж бүх бараа, ажил үйлчилгээний үнэ өсч байна. Оношилгооны төлбөр нэмэгдсэн үү?
-Ер нь, техникийн хяналтын үйл ажиллагаа бол тээврийн хэрэгслийн бүрэн бүтэн байдалд төрөөс тавьж байгаа хяналт, ашгийн бус үйлчилгээ. Тийм учраас төлбөрийн хэмжээг нэмэх шаардлагагүй. Манай байгууллагын үйл ажиллагаа хэвийн явж байгаа.
-Төрийн өмчит үйлдвэрийн газрын захирлуудын зардал өндөр байгааг ТӨХ-ноос ч хэлээд байгаа. Таны хувьд жилд хэчнээн удаа гадаадад томилолтоор ажиллаж байна?
-Төрийн өмчит үйлдвэрийн газрын захирлууд гэхээр л төрийн мөнгөөр гадаадад байнга зугаалдаг гэсэн ойлголт иргэдэд байдаг юм шиг байна лээ. Одоо тэгж гадаадад зугаалдаг нь энэ Засгийн үед цэгцэрсэн байх. Миний хувьд өнгөрөгч онд төрийн зардлаар нэг ч удаа гадагшаа явсангүй, явах ажил байсан уу гэвэл байсан. Гэхдээ эндээ Монголдоо хийх ажил нь илүү их, бас чухал байлаа.
-Та Нийслэлийн иргэдийн хуралд Сонгинохайрхан дүүргийн иргэдийг төлөөлөн ажиллаж байгаа. Нийслэлийн иргэдийн хурлаас ойрын хугацаанд танай дүүрэгт хийх томоохон ажлууд юу байна?
-Миний хувьд Сонгинохайрхан дүүргийн 12, 13, 14, 15, 16, 17, 30, 31 дүгээр хорооны 33 мянга гаруй сонгогчоос Нийслэлийн иргэдийн хуралд сонгогдсон. Өнгөрсөн хугацаанд сонгогдсон тойрогтоо зориулан нийслэлийн төсөвт хоёр тэрбум гаруй төгрөг суулган, оршин суугчдын байрны дээвэр болон лифт засвар, хүүхдийн тоглоомын талбайн тохижилт, байрны дундах замын засвар зэрэг ажил хийж эхэлсэн. Манай дүүргийн хувьд нийслэлээс том төслүүд хэрэгжиж эхлэхээр төлөвлөөд байгаа. Мэдээж гэр хорооллын дахин төлөвлөлт жинхэнэ утгаараа хэрэгжиж эхэллээ. Мөн манай дүүрэгт хотын хурал, хотын захиргаа тэр чигээрээ нүүж ирэхээр төлөвлөн бүтээн байгуулалтын ажил энэ хавраас эхлэх гэж байна. Бас Сонгинохайрхан уулынхаа бэлд “Авто худалдааны цогцолбор” барьж байгуулахаар Нийслэлийн иргэдийн хурлаас төлөвлөсөн. Хотын хөгжил, хотын төв манай дүүрэг рүү ирнэ гэдэгт би итгэлтэй байна.
neg ih ach holbogdolgui ajil bnaa ardchilsan niigemd yuga hiinuu ymar dugaaraa avnuu sonirholooro l bval zugeer ene bunhee hynaj chadahgui bga bha uuniig nariin hyndag programuud bga aldaa garahgui bank bur narin hyndagtai adil bolno tegvel olonhun ajilgui bolno do tuunees aigaad hodlohgui bga da chadvar gej ene de
idehees uur yum setgehgui iim muusain yumnuudiig halaachee
iim mongo hiih gesen lalaruudiig turuus zailuulaache
oor heregtei ym hiigee chee
бүр л учир замбараагаа алдах байхдаа одоо яана даа, дундаас нь хэдэн хүн хөлжих л юм биз дээ
Болдбаатар гуай Та нарт үүнээс өөр хийх ажил алга уу. Байнга л бужигнуулж дундаас нь хожиж, нэгэндээ бизнес олж өгч. ард түмнийг мөлжиж байдгаа боливол яасан юм бэ.
Автотээврийн үндэсний төвийн захирал, НИТХ-ын төлөөлөгч, Монгол Улсын зөвлөх инженер Т.Болдбаатартай ярилцлаа.-Автотээврийн үндэсний төв маань ямар үүрэг, чиглэлтэй юм бэ. Эндээс хоёулаа яриагаа эхэлье?
-Манай байгууллага улс, хот хоорондын нийтийн зорчигч болон ачаа тээвэр, шуудан, жуулчин тээврийн үйлчилгээг зохицуулах, зохион байгуулах, тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийнэ. Мөн нийслэл болон орон нутагт тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөний бүртгэл хөтлөх, автотээврийн хэрэгслийн мэргэшсэн жолоочийн шалгалт авах, үнэмлэх олгох, улс, хот хооронд ачаа, зорчигч тээвэрлэж байгаа тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний байршлыг тогтоож, шуурхай зохицуулалтаар хангах үндсэн чиг үүрэгтэй ажиллаж байна.
-Жилд манай улс хэчнээн тээврийн хэрэгсэл импортоор авдаг вэ?
-Импортын тээврийн хэрэгслийн бүртгэлийг Зам, тээврийн яам хийдэг. Жилд дунджаар 60 мянга гаруй тээврийн хэрэгсэл шинээр бүртгэлд хамрагддаг судалгаа бий. Манай үндэсний төвийн хувьд нийслэл болон орон нутагт тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөний бүртгэл хөтөлж байна. Өнгөрсөн онд 100 гаруй мянган тээврийн хэрэгслийн шилжилт хөдөлгөөн хийсэн.
-Бүртгэлийг хоёр байгууллага хийж байгаа. Заавал хоёр байгууллага хийх шаардлага бий юү. Хууль, журмаараа тийм зохицуулалттай юм уу?
-Заавал хоёр байгууллага хийх шаардлагагүй. Автотээврийн газар импортын тээврийн хэрэгслийн бүртгэл хийж байсан. Шинэчлэлийн Засгийн газар байгуулагдаж зарим агентлагийг татан буулгахад Автотээврийн газрын үйл ажиллагаа нь Зам, тээврийн яаманд шилжсэн. Харин яам зарим үйл ажиллагааг нь манай үндэсний төвд шилжүүлсэн. Бүртгэлийн хувьд хуулиараа яамны харьяа байгууллага хийх ёстой.
-Сүүлийн үед улсын дугаарыг өөрчилж хот, орон нутгийн харьяалалгүй болгож солих талаар хэвлэл, мэдээллийн хэрэгслээр их ярьж, бичих боллоо. Улсын дугаарыг заавал солих шаардлага, ач холбогдол нь юу вэ?
-Тээврийн хэрэгслийн улсын дугаар бол тухайн тээврийн хэрэгсэлд олгож байгаа бүртгэлийн дугаар. Давхардуулж олгохгүй байх ёстой. Бусад улс оронд ч ялгаагүй. Дугаарын бүтэц ихэвчлэн үсэг, тооноос бүрддэг. Манай улсад автомашинд олгож байгаа улсын дугаар гурван үсэг, дөрвөн тооноос бүрддэг. Одоо 80 гаруй сериэс дугаар олгогдож байгаа нь 800 гаруй мянган автомашиныг бүртгэж, улсын дугаар олгох боломжтой гэсэн үг. Өнөөдөр манай улсад 500 гаруй мянган автомашин бүртгэлтэй. Харин хот, орон нутгийн харьяалалгүй болгох хэрэгтэй.
-Сүүлийн үед иргэд автомашин худалдах, худалдаж авах нь ихэсч байна. Автомашины шилжилт хөдөлгөөн хот, хөдөөгийн хооронд хэр их хийж байгаа вэ?
-Энэ шилжилт хөдөлгөөнтэй уялдаж, үргүй зардал их гарч байна. Тухайлбал, 2013 онд шилжилт хөдөлгөөний улмаас 30 гаруй мянган улсын дугаар солигдож, 600 орчим сая төгрөгийн үргүй зардал гарч. Манай улсад ашиглаж байгаа автотээврийн хэрэгслийн улсын дугаар орон нутгийн харьяалал заадаг байсан ч өнөөдөр ойлгомжгүй болоод байна. УБ серийн дугаартай байсан бол одоо УН серийн дугаар олгож байна. Үүнээс гадна УБ болон УН серийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл орон нутагт өнгөрсөн оны судалгаагаар 50 мянга орчим, бусад аймгийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл 5000 орчим байна. Эзэмшигчид нь Улаанбаатар хотын гэх дугаарыг орон нутгийн дугаараар солих сонирхолгүй. Тухайн автотээврийн хэрэгслийг хэн ч жолоодож болохоор зохицуулсан тул харьяаллын дагуу улсын дугаар солихгүй ашиглах боломжтой. Эдгээр автотээврийн хэрэгсэл тухайн байгаа орон нутагт бүртгэлгүй. Орон нутгийн харьяаллаар татвар төлдөг учраас бүртгэлгүй автотээврийн хэрэгслээс татвар авах боломжгүй. Ер нь, орон нутагт олон серийн дугаартай автотээврийн хэрэгсэл ашиглаж байгаагаас харахад улсын дугаараар харьяалал тогтоож бүртгэдэг үйл ажиллагаа ач холбогдлоо алдаж. Манай улсад мөрдөж байгаа журмаар автотээврийн хэрэгслийн арал, бүхээг, хөдөлгүүр, өнгийг засвар хийсний дараа өөрчлөх боломжтой тул тээврийн хэрэгслийн бүртгэлийн үндсэн мэдээлэлд өөрчлөлт ордог. Түүнчлэн шилжилт хөдөлгөөн хийж байгаа автотээврийн хэрэгслийн улсын дугаар орон нутгийн харьяаллаар байнга солигддог. Иймд бүртгэл мэдээллийн бодитой сан үүсгэхийн тулд автотээврийн хэрэгслийг бүртгэхдээ регистрийн дугаар олгох шаардлагатай. Тийм регистрийн дугаар одоо мөрдөж байгаа стандартын дагуу олгож буй улсын дугаар байж болно. Автотээврийн хэрэгслийн дугаар орон нутгийн харьяаллыг илэрхийлдэггүй байвал түүнийг солих шаардлага гарахгүй, нэг тээврийн хэрэгсэл нэг дугаартай байх боломж бүрдэх юм. Улсын дугаарыг солихгүй байснаар автотээврийн хэрэгслийн бүртгэл мэдээллийн сан ч бодитой болно.
Одоо мөрдөж буй стандартыг өөрчлөхгүйгээр автотээврийн хэрэгсэлд олгож байгаа улсын дугаарыг орон нутгийн харьяалал харгалзахгүй олгодог болгох, орон нутгийн харьяаллаар дугаарыг солихгүй байх, автотээврийн хэрэгслийг эзэмшигчийн оршин буй хаягаар бүртгэж байх саналтай байна. Ингэж бүртгэлийн үйл ажиллагааг бага боловч боловсронгуй болгоход ямар нэгэн нэмэгдэл хөрөнгө шаардахгүйгээс гадна одоо мөрдөж байгаа хуульд өөрчлөлт оруулахгүй. Харин үргүй зардал багасч, үйлчилгээ хөнгөн шуурхай болох байх гэж бодож байна.
-Тээврийн хэрэгслийн бүрэн бүтэн байдалд хяналт тавих үүрэг нь танай байгууллагад бий. Энэ үүргээ биелүүлж ажиллахад оношилгооны газрууд хэр хүрэлцээтэй байна вэ?
-Манай үндэсний төв Улаанбаатар хот болон 21 аймагт техникийн хяналтын үзлэгийг 25 суурин төв болон зөөврийн тоног төхөөрөмжөөр тоноглосон 24 автомашинаар явуулын хэлбэрээр жилийн турш хийж байна. Өнгөрсөн онд улсын хэмжээнд 428 мянга, үүнээс Улаанбаатар хотод 230 мянга, орон нутагт 198 мянган тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийсэн. Улаанбаатар хотын есөн шугам бүхий дөрвөн техникийн хяналтын үзлэгийн төв жилийн турш буюу 355, өдөрт дунджаар 11 цаг ажиллаж 1000-1500, жилд 350-500 мянган тээврийн хэрэгсэлд техникийн хяналтын үзлэг хийх хүчин чадалтай. Өнгөрсөн онд нийслэлд 230 мянган тээврийн хэрэгсэл техникийн хяналтын үзлэгт орсон бөгөөд жилд дунджаар 40 орчим мянган тээврийн хэрэгсэл нэмэгдэж байна. Харин энэ онд 270 мянган тээврийн хэрэгсэл техникийн хяналтын үзлэгт хамрагдах тооцоо гарсан. Улаанбаатар хотын техникийн хяналтын үзлэгийн төвүүдийн хүчин чадлын 70 хүрэхгүй хувийг ашиглаж байна. Одоо тус үндэсний төвд хоёр шугам бүхий техникийн хяналтын үзлэгийн төв байгуулах тоног төхөөрөмж бий. 2015 онд техникийн хяналтын үзлэгийн төв байгуулахаар ажиллаж байна. Иймд 4-5 жилийн хугацаанд техникийн хяналтын үзлэгийн төв шинээр нэмж ажиллуулах шаардлагагүй гэж үзэж байна.
-Ам.долларын ханшнаас шалтгаалж бүх бараа, ажил үйлчилгээний үнэ өсч байна. Оношилгооны төлбөр нэмэгдсэн үү?
-Ер нь, техникийн хяналтын үйл ажиллагаа бол тээврийн хэрэгслийн бүрэн бүтэн байдалд төрөөс тавьж байгаа хяналт, ашгийн бус үйлчилгээ. Тийм учраас төлбөрийн хэмжээг нэмэх шаардлагагүй. Манай байгууллагын үйл ажиллагаа хэвийн явж байгаа.
-Төрийн өмчит үйлдвэрийн газрын захирлуудын зардал өндөр байгааг ТӨХ-ноос ч хэлээд байгаа. Таны хувьд жилд хэчнээн удаа гадаадад томилолтоор ажиллаж байна?
-Төрийн өмчит үйлдвэрийн газрын захирлууд гэхээр л төрийн мөнгөөр гадаадад байнга зугаалдаг гэсэн ойлголт иргэдэд байдаг юм шиг байна лээ. Одоо тэгж гадаадад зугаалдаг нь энэ Засгийн үед цэгцэрсэн байх. Миний хувьд өнгөрөгч онд төрийн зардлаар нэг ч удаа гадагшаа явсангүй, явах ажил байсан уу гэвэл байсан. Гэхдээ эндээ Монголдоо хийх ажил нь илүү их, бас чухал байлаа.
-Та Нийслэлийн иргэдийн хуралд Сонгинохайрхан дүүргийн иргэдийг төлөөлөн ажиллаж байгаа. Нийслэлийн иргэдийн хурлаас ойрын хугацаанд танай дүүрэгт хийх томоохон ажлууд юу байна?
-Миний хувьд Сонгинохайрхан дүүргийн 12, 13, 14, 15, 16, 17, 30, 31 дүгээр хорооны 33 мянга гаруй сонгогчоос Нийслэлийн иргэдийн хуралд сонгогдсон. Өнгөрсөн хугацаанд сонгогдсон тойрогтоо зориулан нийслэлийн төсөвт хоёр тэрбум гаруй төгрөг суулган, оршин суугчдын байрны дээвэр болон лифт засвар, хүүхдийн тоглоомын талбайн тохижилт, байрны дундах замын засвар зэрэг ажил хийж эхэлсэн. Манай дүүргийн хувьд нийслэлээс том төслүүд хэрэгжиж эхлэхээр төлөвлөөд байгаа. Мэдээж гэр хорооллын дахин төлөвлөлт жинхэнэ утгаараа хэрэгжиж эхэллээ. Мөн манай дүүрэгт хотын хурал, хотын захиргаа тэр чигээрээ нүүж ирэхээр төлөвлөн бүтээн байгуулалтын ажил энэ хавраас эхлэх гэж байна. Бас Сонгинохайрхан уулынхаа бэлд “Авто худалдааны цогцолбор” барьж байгуулахаар Нийслэлийн иргэдийн хурлаас төлөвлөсөн. Хотын хөгжил, хотын төв манай дүүрэг рүү ирнэ гэдэгт би итгэлтэй байна.
0 Сэтгэгдэл
Zail muuu mal naad munguu idvel hahaj uhne dee chi
z
2014.03.18
2014.03.17
2014.03.17
2014.03.17
2014.03.17
2014.03.17
2014.03.17























